Monographien | |
| Agir et subir: Femmes et familles face aux mutations de l'époque hellénistique, Paris (Collection Mondes Anciens 12). | |
| Gruppenbild mit Dame: Untersuchungen zur rechtlichen und sozialen Stellung der Frau auf den Kykladen im Hellenismus und in der römischen Kaiserzeit, Stuttgart (HABES 42). | |
| Untersuchungen zur Struktur des Reiches von Pylos. Die Stellung der Ortschaften im Lichte der Linear B-Texte, Partille (Studies in Mediterranean Archaeology and Literature 77). | |
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Herausgegebene Sammelbände | |
| Supplementum Epigraphicum Graecum vols. 57 (2007) [2011]; 58 (2008) [2012]; 59 (2009) [2013]; 60 (2010) [2014]; 61 (2011) [2015]; 62 (2012) [2016]; 63 (2013) [2017]; 64 (2014) [2018]; 65 (2015) [2019]; 66 (2016) [2021]; 67 (2017) [2022]; 68 (2018) [2023] (mit J.-M. Carbon, A. Chaniotis, T. Corsten, N. Papazarkadas, M. Zellmann-Rohrer). | |
| Shifting social imaginaries in the Hellenistic Period: Narrations, Practices and Images, Leiden/Boston (Mnemosyne Suppl. 363). | |
| (mit A. Michaels – Cl. Ambos) Transformations in Sacrificial Practices. From Antiquity to the Modern Times. Proceedings of an International Colloquium, 10-12 July 2007, Heidelberg, Berlin (Performances: Intercultural Studies on Ritual, Play and Theatre 15). | |
| Ritual and Communication in the Graeco-Roman World, Liège (Kernos Suppl. 16). | |
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Aufsätze | |
| "Women in Civic Societies", in A. Heller, M. Hallmansecker (Hgg.), The Oxford Handbook of Greek Cities in the Roman Empire. | |
| “Hellenistic Religion(s): Revisiting Martin P. Nilsson’s Geschichte der griechischen Religion. II: Die hellenistische und römische Zeit“, in G. Ekroth – J. Wallensten (Hgg.), A Celebration of Martin P. Nilsson (Opuscula Atheniensia). | |
| “Intrige, Krankheit, Verwünschung oder Mord? Der Verdacht auf pharmakeia im ptolemäischen und römischen Ägypten“, in L. Berkes, G.W. Claytor, M. Nowak (Hgg.), Papyrologische und althistorische Studien zum 65. Geburtstag von Andrea Jördens (Philippika 167; Wiesbaden 2023) 11-28. | |
| "Female Role Models in the Hellenistic Period: The Evidence of Religious Norms". In: I. Salvo, T.S. Scheer (Hgg.), Religion and Education in the Ancient Greek World (Tübingen 2021) 55-75. | |
| Rezension zu: S. Lalanne (ed.), Femmes grecques de l’Orient romain (= Dialogues d’histoire ancienne, Supplément 18; 2019), Journal of Roman Studies, 110: doi:10.1017/S0075435821000319. | |
| „Ιερός νόμος (lex sacra) για ταφές από το Γάμβρειον (Μικρά Ασία), τέλη 3ου αι. π.Χ.“. In: S.Aneziri (Hg.), Ανθολόγιο: Επιλογή επιγραφών και παπύρων της ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου, Athen, 85-91. | |
| “Altäre auf den Straßen für die „Söhne des Volkes“. In: H. Beck – B.Eckhardt – Ch. Michels – S. Richter (Hgg.), Von Magna Graecia nach Asia Minor. Festschrift für Linda-Marie Günther zum 65. Geburtstag, Wiesbaden, 281-297 (Philippika 116). | |
| „‘Family matters’: Modes of social mobility in the Roman Cyclades”. In: A. Rizakis – F. Camia – S. Zoumbaki (Hgg.), Social Dynamics under Roman Rule: Mobility and Status Change in the Provinces of Achaia and Macedonia, Athen, 57-83 (Meletemata 74). | |
| Rezension zu: D. Bosnakis – K. Hallof (edd.), Inscriptiones Graecae. Vol. XII. Fasc. 4: Inscriptiones Coi, Calymnae, insularum Milesiarum. Pars II: Inscriptiones Coi insulae. Catalogi, dedicationes, tituli honorarii, termini (Berlin/Boston 2012), Gnomon 89, 131-137. | |
| „From the god who listened to the god who replied: Transformations in the concept of epekoos”. In: C. Bonnet – V. Pirenne-Delforge – G. Pirondi (Hgg.), Dieux des Grecs, Dieux des Romains: Panthéons en dialogue à travers l’histoire et l’historiographie, Bruxelles-Rom, 79-97 (BHPAH). | |
| Rezension zu: C.Bonnet, Les enfants de Cadmos: le paysage religieux de la Phénicie hellénistique (Paris 2015), Mythos 10, 242-247. | |
| „The Archaeology of Processions“. In: R. Raja – J. Rüpke (Hgg.), A Companion to the Archaeology of Religion in the Ancient World, Malden, MA, 349-361. | |
| „Introduction“, In: E. Stavrianopoulou (Hg.), Shifting Social Imaginaries in the Hellenistic Period: Narrations, Practices and Images, Leiden/Boston, 1-21 (Mnemosyne Suppl. 363). | |
| „Hellenistic World(s) and the Elusive Concept of ‘Greekness’“. In: E. Stavrianopoulou (Hg.), Shifting Social Imaginaries in the Hellenistic Period: Narrations, Practices and Images, Leiden/Boston, 177-205 (Mnemosyne Suppl. 363). | |
| „tou dikaiou tychein oder die Macht der Bitte“, in: Chr. Kuhn (ed.), Politische Kommunikation und Öffentliche Meinung in der Antiken Welt, Stuttgart, 123-149. | |
| „Zwischen ‘Tradition’ und 'Innovation': Die Verschriftlichung von rituellen Praktiken“. In: G. Danek – I. Hellerschmid (Hgg.), Rituale - Identitätsstiftende Handlungskomplexe, Wien, 123-136 (Denkschriften / Österreichische Akademie der Wissenschaften, Philosophisch-Historische Klasse; 437). | |
| “Gynaikonomos”. In: R. Bagnall et al. (Hgg.), Blackwell-Wiley Encyclopedia of Ancient History“. | |
| “‘Promises of Continuity’: The Role of Tradition in the Forming of Rituals in Ancient Greece“, in: A. Chaniotis (ed.), Rituals in the Ancient Mediterranean: Changes and Agents, Stuttgart, 85-103. | |